Data provider
Budapest University of Technology and Economics, Department of Applied Biotechnology and Food Science, Environmental Microbiology and Biotechnology Group
Contact details
Compulsory sheet
Information on the method
Measured endpoint
Implementation conditions
Implementation costs
Innovation, main features
A módszerrel szerves vegyületek aerob mikrooganizmusokkal való biológiai lebonthatóságát határozzuk meg tesztközeget használva. A közegben a szerves vegyület az egyedüli szén- és energiaforrás. Az alkalmazott vegyületek koncentrációját úgy választjuk meg, hogy a közegben lévő szerves szén kezdeti koncentrációja 10mg/l és 40 mg/l között legyen.
Ez a nemzetközi szabvány egy módszert ír elő adott koncentrációjú szerves vegyületek aerob mikroorganizmusokkal való 'teljes' biológiai lebonthatóságának meghatározására.
Az eleveniszap és a szennyvízek potenciális kórokozó organizmusokat tartalmazhatnak. Ezért megfelelő óvórendszabályokat kell alkalmazni, ha azokkal érintkezünk. A mérgező tesztvegyületeket és ismeretlen tulajdonságaikat óvatosan kell kezelni.
A szükséges koncentráció mg/l-nél is nagyobb lehet. Mérjük az oldat szerves szén (DOC) mennyiségét a teszt kezdetén (a 0. napon) és a végén (a 28. napon vagy szükség esetén hosszabb idő elteltével) és legalább közbeeső meghatározott intervallumban. Határozzuk meg a DOC százalékos csökkenését minden egyes említett időintervallumra. A felhasznált vegyületek biológiai lebonthatóságát ezeknek az adatoknak az alapján határozzuk meg. Speciális analízis további információt adhat a primer biológiai lebomlásról.
SWOT (evalaution based on scores)
SWOT (evaluation in words)
Rutinszerű
Hosszantartó
Az eleveniszap és a szennyvízek potenciális kórokozó organizmusokat tartalmazhatnak. Ezért megfelelő óvórendszabályokat kell alkalmazni, ha azokkal érintkezünk. A mérgező tesztvegyületeket és ismeretlen tulajdonságaikat óvatosan kell kezelni.
Other information, references
Szabványok: MSZ EN ISO 7827:1996 - http://www.standardsdirect.org/standards/standards3/StandardsCatalogue2…